خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/25 - 10:21
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
حیدری با اشاره به بازدید هیاتی از کمیسیون امنیت ملی از محل حادثه تروریستی شیراز:

آمادگی امنیتی در حرم شاهچراغ مانع تلفات بیشتر شد/ دستگیری 11 نفر در ارتباط با این حادثه/ فرد بازداشت شده در افغانستان آموزش دید است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس پس از بازدید میدانی از محل حادثه تروریستی شیراز، گفت:فرد تروریست برای تلفات سنگین به حرم ورود کرده بود که با توجه به آمادگی نیروهای امنیتی با کمترین تلفات دستگیر شد.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در توضیح سفر هیاتی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به شیراز به منظور بررسی ابعاد حادثه تروریستی حرم حضرت احمدبن موسی (ع)، گفت: در این سفر بازدید میدانی از محل حادثه و گفتگگوهایی با مدیران استان داشتیم، جلسه‌ای هم با اعضای شورای تامین استان خواهیم شد و سوالاتی در خصوص نحوه اقدام و میزان آمادگی در مقابل این اقدام شوم تروریستی مطرح می شود.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: نمونه این حادثه تلخ کاملا کور  توسط تیم های سازمان یافته خارجی در جهت ایجاد ناامنی در نقاط مختلف کشور طراحی می‌شود که خیلی از این اقدامات در نطفه خفه می‌شود البته نیروهای امنیتی کشور آمادگی کامل برای مقابله با اقدامات ترورسیتی دارند و در این مورد نیز اقدامات خوبی انجام شده و ما نیز نتیجه بررسی را به اطلاع مقامات و مردم عزیر خواهیم رساند.











شهریار حیدری شاهچراغ


وی در ادامه تصریح کرد:این حادثه دومین اتقاقی بود که با فاصله کوتاه در حرم مطهر شاهچراغ رخ داد لذا ابعاد موضوع برای ما اهمیت دارد، میزان آمادگی و برای تامین امینت  حرم را به دقت مورد بررسی قرار خواهیم داد و اگر قصوری هم خدایی نکرده رخ داده باشد به اطلاع مقامات و مردم خواهیم رساند.



حیدری همچنین اظهار کرد: فرد تروریست برای تلفات سنگین به حرم ورود کرده بود که با توجه به آمادگی نیروهای امنیتی با کمترین تلفات دستگیر شد.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم در ادامه به آخرین بررسی ها از حادثه تروریستی شیراز اشاره کرد و گفت: در ارتباط با این حادثه 11 نفر دستگیر شده‌اند که پس از بازجویی و محاکمه ارتباط و نحوه همکاری  آنها با جریانات ترورسیتی مشخص می شود البته طبق بررسی های به عمل آمده فرد تروریست بازداشت شده در حادثه حرم شاهچراغ ملیتی تاجیکی دارد و در افغانستان آموزش دیده است. 



شایان ذکر است؛ هیات اعزامی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به شیراز در مراسم تشییع پیکر شهدای تروریستی در صحن احمد بن موسی شاهچراغ (ع) نیز حضور پیدا کردند.



به گزارش خانه ملت؛ هیات اعزامی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه سفر خود به شیراز با «فرزاد بادپا» جوان شجاع و‌ فداکاری که با اقدام به موقع و درگیر شدن با فرد تروریستی که قصد ورود به رواق های حرم مطهر جعفربن موسی ع را داشت و مانع از جنایت بزرگتر فرد تروریست شد، دیدار و گفتگو کردند.



بر اساس این گزارش؛ هیات اعزامی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با حضور در بیمارستان نمازی شیراز از مجروحان حادثه تروریستی در حرم احمد بن موسی شاهچراغ (ع) عیادت کردند./



پایان پیام

  • کد خبر : 366781
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار